Saturday, September 3, 2016

“က်မတို႔ တိုင္းျပည္ကို ဘယ္သူမွ လာအုပ္ခ်ဳပ္တာမလိုခ်င္ဘူး”

ၾသဂုတ္ ၃၁​ ရက္ေန႔မွ စက္တင္ဘာ ၃ ရက္ေန႔ထိ ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ၂၁ ရာစု ပင္လုံညီခံသုိ႔ တက္ေရာက္ေနသူ ရခုိင္ျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီ (ALP/ALA) ႏွင့္ ရခုိင္အမ်ဳိးသမီးအစည္းအ႐ုံး ဥကၠဌ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္း။

RiA     ။    ။ ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အေထြအေထြ အတြင္းေရးမွဴးေဟာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏုိဘယ္လ္ဆုိရွင္ ကုိဖီအာနန္ ဥကၠဌအျဖစ္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္မယ့္ ရခုိင္ျပည္နယ္ေရးရာ အႀကံေပးေကာ္မရွင္အေပၚ ALP ၏ သေဘာထားအျမင္ကုိ သိပါရေစ။

SMRZL ။        ။ ေကာ္မရွင္ဖြဲ႔မယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ရခိုင္အေရးကို တင္လိို႔ရွိရင္ ရခိုင္အမ်ားစုပါ၀င္ရမွာေပါ့ေနာ္။ ပါတီစုံေတြ၊ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြပါ ပါ၀င္မွ ေအာင္ျမင္တဲ့ ေကာ္မရွင္တခုျဖစ္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။

RiA      ။       ။ ဒီေကာ္မရွင္ကေရာ တကယ္ပဲ ျပႆနာေတြကုိ ေျဖရွင္း သြားႏုိင္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါသလား။

SMRZL ။        ။ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပါ။ မေျပလည္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ေျပလည္ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းကိုရွာရမယ္။ ဘယ္လို ေျဖရွင္းမယ္ဆိုတာကို အျမဲတမ္းေစာင့္ၾကည့္ေနဖို႔လိုတယ္။

RiA     ။    ။ ယခု က်င္းပျပဳလုပ္ေနတဲ့ ပင္လုံညီလာခံကေန ရခုိင္ျပည္နယ္ရဲ႕ ျပႆနာေတြကုိ ေျဖရွင္းဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္ထိ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသလဲ။

SMRZL ။        ။ ဒီညီလာခံက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တံခါးေခါက္သံ ေခါင္းေလာင္း ေခါက္သံ တခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္နယ္ အသီးသီးကေနပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တဲ့စကားေတြ၊ ပါတီအသီးသီးကေနပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တဲ့စကားေတြ ဒီေနရာမွာ ေျပာႏိုင္တာေပါ့။ အဲ့လို ေျပာလိုက္ရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း အစိုးရက သိသြားတာေပါ့။ ျပည္သူေတြလည္း သိတာေပါ့။

အဲ့ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြလည္း အကဲခက္လို႔ ရႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီညီလာခံ တခုတည္းနဲ႔ေတာ့ မၿပီးႏိုင္ေသးပါဘူး။ ေနာက္ညီလာခံေတြ ဆက္တိုက္ က်င္းပဖို႔လည္း လိုပါေသးတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႔႔ႏိုင္ငံမွာ ျပည္တြင္း စစ္ႀကီးက ႏွစ္ ၇၀ ေလာက္ျဖစ္ေနပီ။ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးကို က်မတို႔ အဆုံးသက္ဖို႔လိုတယ္။ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို စားပြဲခုံမွာ က်မတို႔ ဘယ္လို ေျဖရွင္းရမလဲဆိုတာကို အၿမဲတမ္း ႀကိဳးပမ္းေနတုန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡျဖစ္လာရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းက အစိုးရသည္ အုပ္ခ်ဳပ္မွဴမညီမွ်လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သူမ်ားေတြရဲ႕တုိင္းျပည္ကို တပါးသူက လာပီးအုပ္ခ်ဳပ္ေနလို႔ ရွိရင္ ဘယ္သူမွလဲ တပါးသူ အုပ္ခ်ဳပ္တာ မခံခ်င္ဘူး။ က်မျပဳစုထားတဲ့ စာတမ္းမွာလည္း ဒီအေၾကာင္းအရာေတြ ပါတယ္။ က်မတို႔ တိုင္းျပည္ကို ဘယ္သူမွ လာအုပ္ခ်ဳပ္တာ လိုခ်င္ဘူး။ က်မတို႔ ကိုယ္တိုင္စီမံခန္႔ခြဲခ်င္တယ္။ က်မတို႔ တုိင္းျပည္ကို က်မတို႔ အေကာင္းဆုံးဖန္တီးခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့ က်မတို႔ျပည္က ထြက္တဲ့ သယံဇာတေတြကိုလည္း မူလပိုင္ရွင္္ျဖစ္တဲ့ ရခိုင္ျပည္သူျပည္သားေတြရဲ႕ ဆႏၵအရသာ ခြဲေ၀ေပးရမယ္ ဆိုတာေတြကို က်မကိုယ္တိုင္ ဒီစာတမ္းမွာ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။

ၿပီးလို႔ရွိရင္ ဘကၤလားေဒခ်္႕နဲ႔ အိႏၵိယႏိုင္ငံေတြၾကားမွာရွိတဲ့ ရခိုင္နဲ႔ ရခိုင္ႏြယ္မ်ား ဒီတိုင္းျပည္ကို ျပန္၀င္လာလို႔ရွိရင္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ဖို႔ က်မတို႔အေနနဲ႔ ဒီမွာ တင္ျပထားတာရွိပါတယ္။ က်မတို႔ စာတမ္းနဲ႔ ေဒါက္တာေအးေမာင္တင္ျပသြားတဲ့ စာတမ္းနဲ႔လည္း အမ်ားႀကီး တူညီပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ ဆႏၵအားျဖင့္ ပူးေပါင္းတာကိုပဲ က်မတို႔လက္ခံမည္။ ဆႏၵရွိလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ပူးေပါင္းမယ္။ ပူးေပါင္း ခ်င္ေအာင္ လုပ္ေပးရမွာက ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံမွာ သီးျခားျပဌာန္းဖို႔လိုပါတယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ကံၾကမၼာကို က်မတို႔ အာလုံး ဖန္တီးႏို္င္ဖို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေရးႀကီးတယ္။

အဲ့ဒါေၾကာင့္ ျပည္နယ္ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ တခုဟာ အခိုင္အမာ ေပၚေပါက္လာဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာကိုလည္း က်မတို႔ စာတမ္းမွာ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။

RiA     ။    ။ ညီလာခံကုိ AA အပါအ၀င္ တျခားေသာ TNLA တုိ႔ အဲဒါတုိ႔ မပါ၀င္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥကုိေရာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။

SMRZL ။        ။ အစိုးရဘက္က ေျပာေနတဲ့ စကားလုံးေတြအရ ေျပာမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔ ေျပာမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ လက္နက္ကို စြန္႔လြႊတ္ပီးမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ထုတ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ တပ္မေတာ္ဘက္က ေျပာေနတဲ့ စကားေတြရွိပါတယ္။ ဒီညီလာခံမွာ က်မတို႔ အမွန္တကယ္ လိုခ်င္တာက အားလုံးပါ၀င္တဲ့ ညီလာခံတခု ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။  က်မဟာ ရခိုင္အမ်ဳိးသမီး တေယာက္ျဖစ္တယ္။ ရခိုင္ျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီဟာလည္း က်မပါတီျဖစ္တယ္။ က်မ ရခိုင္ျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီကို ခ်စ္သလို ရခိုင္တပ္မေတာ္(AA)ကိုလည္း က်မခ်စ္တယ္။ ANC ကေခါင္းေဆာင္ေတြ ရဲေဘာ္ေတြကိုလည္း က်မခ်စ္တယ္။ ရခိုင္ျပည္သူျပည္သားေတြနဲ႔ အားလုံးအတူတူ လက္တြဲ အလုပ္လုပ္လို႔ရမယ္။ လူမွန္ေနရာမွန္ ရွိရမယ္။ ဒါကိုပဲ က်မေျပာခ်င္ပါတယ္။

RiA    ။    ။ DDR နဲ႔ SSR အေပၚမွာေရာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။

SMRZL ။        ။ DDRနဲ႔ SSR ဆိုလို႔ရွိရင္ DDR က လုံး၀ လက္နက္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းျဖစ္တယ္။ SSR ကို ေျပာလိုက္တဲ့အခါမွာ အားလုံးျပန္လည္ ေပါင္းစည္းေရးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုျပန္လည္ ေပါင္းစည္းၾကမလဲ ဆိုတဲ့ မူကို ဘယ္မွာ ခ်မွတ္ရမလဲဆိုရင္ က်မတို႔က စားပြဲ၀ိုင္းမွာဘဲ ဆုံးျဖတ္ရလိမ့္မယ္။ ပီးလို႔ရွိရင္ SSR နဲ႔သြားရမလား DDR နဲ႔ပဲ သြားရမလားဆိုတာမွာ DDR ကို ေျပာလိုက္မယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ေတာ့ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြက DDR လို႔ ေျပာလိုက္လို႔ရွိရင္ လက္မခံတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ DDR ကို က်မတို႔ ခ်န္ထားခဲ့ၿပီးေတာ့မွ က်မတို႔ဟာ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီတိုင္းျပည္ႀကီးတခုလုံးကို ထူေထာင္လာၿပီ ဆိုေတာ့ခါ ဒီတိုင္းျပည္ကို လုံျခဳံဖို႔အတြက္ ျပည္နယ္ လုံျခံေရး ျပည္မလုံၿခဳံေရး လုံၿခဳံေရးႏွစ္ရပ္ကို က်မတို႔ ဘယ္လို ေပါင္းစည္းၿပီးေတာ့မွ ႀကိဳးစားရမယ္ဆိုပဲ SSR ျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ SSR ကိုပဲ က်မတို႔ အမ်ားၿကီးေျပာသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။။

RiA    ။    ။ အခုျပဳလုပ္တဲ့ ညီလာခံက ရခုိင္တုိင္းရင္းသားေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိပါသလဲ။

SMRZL ။        ။ ရခိုင္အားလုံး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က က်မတို႔ အခုတင္ျပေနတာလဲ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးေရးပါ။ ကိုယ့္ ကံၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးေရးဆိုတဲ့ အတြက္တာေၾကာင့္ က်မတို႔ေတြ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ ႏွစ္ရပ္ေပၚေပါက္လာရမယ္။ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပုံ ျပည္နယ္ ဖြဲ႔စည္းပုံဆိုၿပီး ေပၚေပါက္ လာရမယ္။ အဲဒီဖြဲ႔စည္းပုံေတြထဲမွာ အေျခခံက်ေသာ ဖြဲ႔စည္းပုံေတြကို က်မတို႔ ဖြဲ႔စည္းရပါလိမ့္မယ္။ အဓိကအားျဖင့္ က်မတို႔က ျပန္ေျပာပါမယ္။ က်မတို႔က ဒီညီလာခံရဲ႕ ရလဒ္ေတြနဲ႔ အညီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပဲြရဲ႕ရလဒ္ေတြနဲ႔အညီ က်မတို႔ တိုင္းျပည္ကို တည္ေထာင္သြားပါမယ္။ ဒီတိုင္းျပည္ကို တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ ဖက္ဒရယ္ စစ္စစ္ကို ရရွိဖိို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ျပည္နယ္ ဖြဲ႔စည္းပုံနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပုံ ဆိုၿပီးေတာ့မွ ဖြဲ႔စည္းပုံ ႏွစ္ရပ္ရွိလာရပါမယ္။ ဆိုလို႔ရွိရင္ ျပည္နယ္ ဖြဲ႔စည္းပုံမွာလည္း အာဏာသုံးရပ္ကို အပ္ေပးထားဖို႔လိုတယ္။ အဲ့တာမွ က်မတို႔ ျပည္နယ္ကို က်မတို႔ ေကာင္းမြန္စြာ ဖန္တီးႏိုင္မယ္။ အဲ့တာေၾကာင့္မို႔ က်မတို႔ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံနဲ႔ အေျခခံတဲ့ အေၾကာင္း တရားေတြကို ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံမွာ အခိုင္အမာ ျပဌာန္းပီးမွ က်မတို႔ အနာဂတ္မွာ ညီလာခံေတြမွာ တင္လာရမယ္။ အဲ့လိုဟာေတြ ျပည့္စုံလာၿပီးမွ က်မတို႔ လိုခ်င္တဲ့ ဖက္ဒရယ္စစ္စစ္ကို ရလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့တာေၾကာင့္မို႔လို႔ ဘာရမလဲ လို႔ေမးလို႔ရွိရင္ ဒါဟာ ေခါင္းေလာင္းေခါက္သံ အစပဲရွိေသးတယ္။ ျပည္သူ တရပ္လုံးကလည္း ေကာင္းမြန္စြာ လက္တြဲၿပီး က်မတို႔ကို ပူးေပါင္းပါ၀င္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ ေရွ႕ကို သြားမယ့္သူေတြ ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း ပိုအဆင္ေျပပါတယ္။ 

RiA    ။    ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 RiA | Designed With By Blogger Templates | Distributed By Gooyaabi Templates
Scroll To Top