Monday, September 5, 2016

ကရင္ေတြ စစ္နားခ်ိန္၊ ရခုိင္ေတြ စစ္တုိက္မွာလား

ဦးျမတ္ကုိ (စစ္ေတြ)

 ‘‘ဆယ္မိနစ္ စကားေျပာဖုိ႔ အတြက္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေစာင့္ရ တယ္။ သကၠရာဇ္အေနနဲ႔ ဒီလို အခြင့္အေရးမ်ိဳးကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာင့္ေနရတယ္။ ဒီလုိအခြင့္အေရးမရလို႔ ေတာထဲေတာင္ထဲ၊ တိုက္ပဲြထဲမွာ က်ဆံုးေနတဲ့ အစိုးရဘက္က တပ္မေတာ္သား ဘယ္ႏွေယာက္ရွိလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တိ႔ု တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖဲြ႔အစည္းထဲက ရဲေဘာ္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေသခဲ့သလဲ။ ဒီလူေတြရဲ႕ အသက္၊ ဒီလူေတြရဲ႕ေသြး၊ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ေလးစား ဂုဏ္ျပဳသင့္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ အဖုိးအခအျဖစ္ အားလံုးက ေလးစားသင့္တယ္” 


(၂၁) ရာစု ပင္လုံညီလာခံ က်င္းပေရး ပူးတဲြေကာ္မတီ၀င္၊ ခ်င္းအမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္သည့္ ေဒါက္တာ ဆလိုင္းလ်န္မႈန္းဆာေခါင္း က မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစဥ္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အလြန္တရာ တန္ဖုိးရွိ၊ သမုိင္းအျမင္ရွိသည့္ စကားတခု ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္ ၾကာေညာင္းခဲ့ေသာ ျပည္တြင္းစစ္ကုိ ယခုကဲ့သုိ႔ ရေတာင့္ရခဲ အခ်ိန္တြင္ ၿငိမ္းသတ္ႏုိင္ဖုိ႔ အေျဖရွာရမည့္ အခ်ိန္ကာလတခု ျဖစ္ပါသည္။

(၂၁) ရာစု ပင္လုံညီလာခံ ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားတြင္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေရာ၊ လက္နက္မကုိင္ေရာ၊ အစုိးရ၊ တပ္မေတာ္တုိ႔ကပါ သူတုိ႔၏ လုိလားခ်က္မ်ား၊ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားကုိ တင္ျပခဲ့သည္မ်ားကုိလည္း ဖတ္မွတ္ရပါသည္။ တဘက္ႏွင့္ တဘက္ ၀ိေရာဓိ ျဖစ္ၾကသည့္ အေျခအေနမ်ား ရွိၾကေသာ္လည္း ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြး အေျဖရွာရႏုိင္မွ ျမန္မာျပည္၏ အေထြေထြ ျပႆနာရပ္မ်ား ေျပၿငိမ္းၿပီး တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလမ္းေၾကာင္းကုိ ေရာက္ရွိလာမည္ ဆုိသည္ကုိက အားလုံးက ခံယူလာၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့အာရုဏ္ဦး ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္ဟု ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ရပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ တုိင္းရင္းသားဘက္မွာေရာ၊ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ဘက္မွာပါ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး စစ္ေရးနည္းျဖင့္သာ အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းႏုိင္မွ ေအာင္ျမင္မည္ဟု လက္ကုိင္ထားၾကသည့္ အင္အားစု အခ်ဳိ႕လည္း ရွိေနေသးသည္။ အတိတ္၏ ခါးသီးမႈ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္မ်ားကုိ ေနာက္ထပ္ တျပန္ ျပန္လည္ေမြးဖြားလုိသည္လား။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ အနိဌာ႐ုံျမင္ကြင္းမ်ားကုိ ယဥ္ပါးေလာက္ေအာင္ လူသား မဆန္သည့္ စိတ္မ်ား ရင္ထဲ ကိန္းေအာင္းေနၿပီလား မေတြးတတ္ေအာင္ ျဖစ္ရပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ တင္းမာသည့္ အယူအဆ ရွိသူမ်ားထဲတြင္ ရခုိင္ အမ်ဳိးသားေရးသမားအခ်ဳိ႕လည္း ပါ၀င္သည္။

ရခုိင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲတြင္ စစ္ေရးအသားေပး ရခုိင္အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွားမႈကုိ တြန္းတင္ေပးလုိသည့္ အယူအဆမ်ား တျဖည္းျဖည္း ေရွ႕တန္းေရာက္လာသည္။

ေခတ္အဆက္ဆက္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္လႈပ္ရွားမႈ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ျပန္ေျပာင္းၾကည့္ လုိက္လွ်င္ ျမန္မာျပည္ အေနာက္ဘက္ ရခုိင္ေဒသ၌ စစ္မ်က္ႏွာ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္လွ်င္ ဗမာအစုိးရအား ၀ုိင္းပတ္ ေခ်မႈန္းႏုိင္မည္ဟု တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါ၊ ရခုိင္ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ အေကာင္ထည္လည္း ေဖာ္ခဲ့ၾကသည္။

သုိ႔ေသာ္ ရခုိင္ လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔ အစည္းမ်ားႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အေနာက္ဘက္ စစ္မ်က္ႏွာ ဖြင့္လွစ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားသည္လည္း ၀မ္းနည္းစြာပင္ အသက္ခႏၶာ ေပးဆပ္ရမႈျဖင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ရသည္။ ဥကၠ႒ႀကီး ခုိင္မုိးလင္း၊ ဆရာဦး စံေက်ာ္ထြန္းႏွင့္ ဗုိလ္ရာဇာကဲ့သုိ႔ တေခတ္တခါမွ တဦးေပၚထြန္း ခဲ့ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သူတုိ႔၏ အိမ္ျပန္ အိမ္မက္ျဖင့္ ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ၾကရသည္။

သုိ႔ေသာ္ အဆုိပါ ေခါင္းေဆာင္မ်ား မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေနာက္လူမ်ား မေအာင္ျမင္ႏုိင္ၿပီလား၊ မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ၿပီလားဟု ေစာဒကတက္ဖြယ္ ရွိလာသည္။ လုပ္ေကာင္း လုပ္လာႏုိင္သည္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း နည္းနာအသစ္မ်ား လုိအပ္ေပလိမ့္မည္။ ယခုအခ်ိန္ထိေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဟုသာ ဆုိရမည္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ရခုိင္လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ စစ္ေရး စဥ္းစားခ်က္၊ အယူအဆမ်ဳိးႏွင့္ ဆုိလွ်င္ မည္သုိ႔မွ် ျဖစ္လာႏုိင္စရာ အေၾကာင္း မရွိေခ်။ နည္းလမ္းေဟာင္းအတုိင္းသာ စမ္းၾကည့္ၾကမည္ ဆုိလွ်င္ ေပးဆပ္ရမည့္ တန္ဖုိးလည္း နည္းမည္မဟုတ္ေခ်။ ယေန႔ လက္နက္ကုိင္ ရခုိင္ စစ္ေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ စဥ္းစားခ်က္သည္ သာမန္လမ္းရုိးေဟာင္းအတုိင္းသာ ဆက္လက္ရွိဆဲျဖစ္ၿပီး၊ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ား၏ စစ္ေရး ဗ်ဴဟာပုိင္းသည္လည္း တုိးတက္လာမႈ မရွိေသးေခ်။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ အကန္႔အသတ္စစ္ (Limited War) အဆင့္သာသာ ရွိၿပီး အမွန္တကယ္ က႑စံုသံုးၿပီး စစ္ဖက္ အရပ္ဖက္ မခြဲျခားကာ ရန္သူကို အသာစီးရ တုိက္ခုိက္ႏုိင္သည့္ အၾကြင္းမဲ့စစ္ (All-out War) ဆင္ႏႊဲရန္ အတြက္ဆုိလွ်င္ ျဖစ္ကုိ မျဖစ္ႏုိင္သည့္ အေနအထားတြင္ ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာ စစ္ေရးလြန္ ရခုိင္အမ်ဳိးသားမ်ားက ထုိကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္မည္ဟု လႊဲမွားစြာ ယုံၾကည္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ယုံၾကည္ရန္လည္း စစ္ေရး အသားေပးသမားမ်ားက ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရး နည္းနာမ်ားကုိ သုံးၿပီး ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ေနရသည္။ သတင္းတု၊ သတင္းလိမ္မ်ားျဖင့္ မသိနားမလည္သူမ်ားကုိ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ျပဳလုပ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

(၂၀၁၀) ခုႏွစ္ အလြန္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ အထူးျခားဆုံး အေျပာင္းအလဲ တခုမွာ (၁၉၄၉) မွ (၂၀၁၀) ၀န္းက်င္ထိ ကာလရွည္ၾကာ စစ္ေရးအသားျပဳ ခုခံစစ္ဆင္ႏႊဲခဲ့သည့္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအရုံး (KNU) က စစ္ေရးထက္ ႏုိင္ငံေရးကုိ အားျပဳလာသည့္ အလွည့္ အေျပာင္းတခုကုိ ခ်ည္းကပ္လာသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ အျခား တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား န၀တ၊ နအဖ အစုိးရမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ယူခဲ့ၾကေသာ္လည္း KNU သည္ ျပည္တြင္း စစ္အား သူတြင္ ရွိသည့္ အင္အားျဖင့္ ဆက္လက္ ခုခံခဲ့ရသည္။ ထုိသုိ႔ စစ္ေရးအသားေပးျခင္းေၾကာင့္ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း အယူအဆ မတူမႈမ်ား ေပၚေပါက္ကာ ခြဲထြက္မႈမ်ား၊ မေက်မလည္မႈမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။

သုိ႔ေသာ္ ယေန႔အခ်ိန္ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ား အစည္းအရုံး (KNU) ၏ ၂၁ ရာစု ပင္လုံညီလာခံ တြင္ တင္သြင္းသည့္ စာတမ္းတြင္ “ႏုုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ မိမိတုုိ႔လုုိလားေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ေပၚေရး အတြက္ တစ္ဆင့္စီတုုိး တက္ ျဖစ္ထြန္းမႈ အေျခခံ (Progressive Realization) အရ ဒီမုုိကေရစီေရး၊ အမ်ိဳးသား တန္းတူေရးႏွင့္ ကုုိယ္ပုုိင္ ျပ႒ာန္းခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား၊ အာမခံခ်က္မ်ား အျပည့္အ၀ရွိေသာ ဒီမုုိကေရစီႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္တုုိ႔ကုုိ အေျခခံသည့္ ျပည္ေထာင္စုုၾကီးကုုိ ႏုုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲ ရလဒ္မ်ားႏွင့္အညီ တည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။”  ဆုိသည့္ သူတုိ႔၏ ရပ္တည္ခ်က္ကုိ တင္ျပလာခဲ့သည္။

အလြန္တရာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္တုိက္လာခဲ့သည္ လူမ်ဳိးတမ်ဳိး၏ ေပၚလစီ အေျပာင္းအလဲကုိ လွစ္ဟာ ျပသလုိက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ကရင္အမ်ဳိးသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စာတမ္းမ်ားအား စနစ္တက် တင္ျပႏုိင္သည့္ စာတမ္းဟု ႏုိင္ငံေရး ေလ့လာ သုံးသပ္သူမ်ားက တန္ဖုိးထားျခင္း ခံခဲ့သည္။ အဆုိပါ စာတမ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကရင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား မိတ္ေဆြတဦးက “ကရင္မွာ ခုိင္မာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးမူ၀ါဒရွိတာ ၾကာၿပီေလ။ ခ်ျပခြင့္ မရလုိ႔သာ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ၾကာခဲ့ၾကတာ။ ေအာင္ျမင္မႈ ရမည္လုိ႔ ယုံၾကည္တယ္” ဆုိခဲ့သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ စစ္ေရး အသားေပး စဥ္းစားျခင္းမွ ႏုိင္ငံေရး အသားေပး စဥ္းစားျခင္းသုိ႔ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းဟု ဆုိႏုိင္သည္။ ေတာ္လွန္ေရး အသုံးအႏႈန္းႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ “စစ္ေရးခ်ဳိ ႏုိင္ငံေရး ပုိ” သည့္ နည္းနာ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ေျပာင္းလဲသြားရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းကုိ မိမိတုိ႔ထက္ ျပည္တြင္းစစ္ကုိ အလူးအလဲ ခံခဲ့ရသည့္ ကရင္မ်ားသာ ပုိသိေပလိမ့္မယ္။

သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္သည့္ အခ်က္တခုက ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား ေသေၾက ပ်က္စီး၊ ေျချပတ္လက္ျပတ္ ဦးေရသည္ မိမိတုိ႔ ရခုိင္တုိ႔ထက္ ပုိမ်ားသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စစ္ပန္းလာသည္၊ စစ္ကုိ ၿငီးေငြ႕လာသည္မွာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ စစ္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေနာက္က်က်န္ခဲ့ရသည္၊ အိမ္မဲ့ ယာမဲ့မ်ားျဖင့္ စာမတတ္၊ ေပမတတ္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ခဲ့ရသည္ကုိ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား လက္ေတြ႕က်က် ေတြ႕ျမင္လာခဲ့ၾကသည္။

သုိ႔ေသာ္ ယေန႔အခ်ိန္ ကရင္က စစ္နားသည့္ အခ်ိန္တြင္ ရခုိင္က စစ္တုိက္မည္လား ဆုိသည္ ေမးခြန္း မိမိေခါင္းထဲတြင္ အလုိလုိ ေရာက္လာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိအျမင္မ်ားကုိ ေရးၾကည့္မိသည္။ ကရင္ လူမ်ဳိးကဲ့သုိ႔ စစ္၏ ဆုိးေမြမ်ားကုိ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ား ေန႔စဥ္ ရက္ဆက္ ခံစားလာရလွ်င္ စစ္တုိက္ေရး ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား ေအာင္ျမင္ႏုိင္မည္လား။ စစ္ပြဲၾကားတြင္ ရခုိင္လူမ်ုိးမ်ား ရွင္သန္ရန္ အဆင္သင့္ ရွိၿပီလား စသည့္ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေျဖၾကည့္ရန္ လုိအပ္လာသည္။ စစ္၏ အနိဌာရုံကုိ ကုိယ္ေတြ႕ ႀကံဳဖူးၾကသူမ်ားသည္သာ စစ္တုိက္ျခင္းထက္ ပုိေကာင္းသည့္ ႏုိင္ငံေရးနည္းနာကုိ ရွာေဖြလုိၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။

ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ စစ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စဥ္းစားစရာ အခ်က္တခ်က္ရွိေနသည္။ အေသအခ်ာ ေမးရမည့္ ေမးခြန္း ဆုိလွ်င္ ပုိမွန္မည္။ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ စစ္မက္ေရးကုိ စိတ္၀င္စားသလား။ ရခုိင္လူမ်ဳိး စစ္တုိက္သည့္ အစဥ္အလာ ရွိသလား။ သမုိင္းေၾကာင္း ျပန္ၾကည့္ပါက ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ စစ္ေရးအသားေပးျဖင့္ တုိင္းႏုိင္ငံကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ျခင္း မရွိဘဲ ဥာဏ္အျမင္အေျမာ္ အေျချပဳၿပီး သံတမန္ ဆက္ဆံေရး (Diplomacy)၊ စီးပြားေရး ပါ၀ါ (Economic Power) ကုိ အားျပဳကာ ေဒသႏၱရ၏ ပါ၀ါခ်ိန္ခြင္ခ်ာအား ထိန္းညႇိထားႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အဆုိပါ ဘက္စုံ ထိန္းညႇိမႈ ပ်က္ယြင္းၿပီး အတြင္းစည္း ၿပိဳကြဲျခင္းေၾကာင့္ ရခုိင့္ထီးနန္း၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်ဆုံးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ရခုိင့္တပ္မေတာ္ က်ဆုံးျခင္းေၾကာင့္ ရခုိင့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်ဆုံးသည္ ဆုိသည့္ အေကာက္အယူသည္ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရးသက္သက္၊ လူၿပိန္းႀကိဳက္သက္သက္ စကားသာျဖစ္သည္။

ထုိ႔အျပင္ အဂၤလိပ္ လက္ထက္တြင္လည္း ရခုိင္စစ္မႈထမ္း၊ ရခိုင္အမ်ဳိးသား စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားနည္းပါးၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားမ်ားတြင္ ပညာရွင္အဆင့္ျဖင့္သာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ျဗဴရုိကေရစီ ယႏၱရားကုိ လည္ပတ္ေရးကုိသာ စိတ္အားထက္သန္ၾကသည္။ ယေန႔ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္လည္း စစ္ေရးရာ၊ စစ္ဗ်ဴဟာ အေၾကာင္းမ်ားကုိ အထူးတလည္ ေလ့လာမႈ မရွိၾကေခ်။

မိမိေျပာသည့္ အခ်က္ကုိ စာရႈသူအေနျဖင့္ ယုံမွား သံသယျဖစ္မိလွ်င္ ရက္ေပါင္း (၃၆၅) ရက္အတြင္း စစ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စာအုပ္၊ စာတမ္း၊ ေဆာင္းပါး မည္မွ်ထိ ေလ့လာ ဖတ္ရႈျခင္း ရွိ၊ မရွိ ျဖင့္ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ႏုိင္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ရခုိင္ျပည္၏ ဆုိးရြားလွေသာ စီးပြားေရးအေျခအေန၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး နိမ့္က်မႈမ်ားေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ ရခုိင္လူငယ္အခ်ဳိ႕သည္ စစ္ေရးနည္းျဖင့္သာ အရာရာကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ဟု ယူဆလာၾကသည္။

သုိ႔တည္းမဟုတ္ စစ္ေရးျဖင့္သာ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ဟန္ခ်က္တခုကုိ ျပန္လည္ ျမႇင့္တင္ေပးႏုိင္မည္ ဟုလည္း ယုံၾကည္ေနၾကသည္။ ရခုိင္ လက္နက္ကုိင္ တပ္ဖြဲ႔မ်ား အင္အားေကာင္းလာလွ်င္ ဗမာအစုိးရမွ တူတူတန္တန္ ဆက္ဆံလာမည္ဟုလည္း ထင္ၾကသည္။ သူတုိ႔၏ ယုံၾကည္မႈအား အေထာက္ အပံ့ျဖစ္ေစရန္ “၀” ျပည္ ေသြးစည္းညီညႊတ္ေရး တပ္မေတာ္ (UWSA) ကုိ ညႊန္းျပတတ္ၾကသည္။

သူတုိ႔ ေထာက္ျပသည့္အခ်က္မွာ UWSA ကဲ့သုိ႔ လူအား၊ လက္နက္အား အင္အားေတာင့္တင္းလာလွ်င္ ရခုိင္တို႔အား မတုိ႔ မထိေရး ဆုိသည့္ အယူအဆျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ အေနျဖင့္ မရွင္းမလင္း ျဖစ္ေစမည့္ အခ်က္မွာ UWSA ၏ လူအင္အား၊ လက္နက္အင္အားေၾကာင္းလား၊ တရုတ္ျပည္၏ အရွိန္အ၀ါေၾကာင့္လား ဆုိသည္ကုိ ခြဲခြဲျခားျခား ေတြးမိပုံ မရေခ်။

သည္ေနရာတြင္ “၀” ျပည္ေသြးစည္းညီညႊတ္ေရး တပ္မေတာ္ (UWSA) အေၾကာင္းကုိ အနည္းငယ္ ရွင္းျပလုိပါသည္။ ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ “UWSA” သည္ န၀တ၊ နအဖ တုိ႔၏ ထုတ္ကုန္တခု ဆုိလွ်င္ ပုိမွန္ေပလိမ့္မည္။ ထုိသုိ႔ ေကာက္ခ်ဆြဲျခင္းေၾကာင့္ “၀” အမ်ဳိးသားမ်ား၏ အမ်ဳိးသားတန္းတူေရး လြတ္ေျမာက္ေရးကုိ ႏွိမ့္ခ်ေျပာလုိျခင္း မဟုတ္ေခ်။ အမွန္တကယ္လည္း ထုိကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“၀” ျပည္ ပန္ဆမ္းရွိ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ (CPB) ဌာနခ်ဳပ္ကုိ “၀” ေခါင္းေဆာင္မ်ား အာဏာ သိမ္းလုိက္ျခင္းျဖင့္ တခ်ိန္က အစုိးရ၏ ထိပ္တန္း ရန္သူျဖစ္ခဲ့ေသာ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ အေရးေတာ္ပုံႀကီးသည္ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားခဲ့သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ တပ္တြင္း အာဏာ သိမ္းမႈကုိ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ျဖစ္ေစရန္ တရုတ္ျပည္၏ မီးစိမ္းျပမႈ ရွိခဲ့သည္ဟုလည္း သုံးသပ္ၾကသည္။

ထုိကဲ့သုိ႔ ဗမာအစုိးရအား ေနရာအႏွံ႔ ထုိးစစ္ဆင္ႏုိင္ခဲ့ေသာ ဗကပ အျမစ္ျပဳတ္သြားေအာင္ တခန္း တေနရာမွ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ UWSA အား ဗမာစစ္အုပ္စုမွ ေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးခဲ့သလုိ တရုတ္ အစုိးရကလည္း ဗကပ ေနရာတြင္ ဆက္လက္ ေမြးျမဴထားရမည့္ ျမန္မာျပည္ထဲမွ တရုတ္၏ လက္တံတခုဟု ရႈျမင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ UWSA အား တရုတ္အစုိးရက ပုိးေမႊးသလုိ ေမြးကာ ရုပ္၀တၳဳ၊ နည္းပညာ အကူအညီမ်ားလည္း ေပးခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ ဗမာအစုိးရႏွင့္ UWSA ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရယူၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ စစ္ေရးအရ ထိပ္တုိက္ေတြ႕မႈမ်ားအား UWSA အေနျဖင့္ ေရွာင္ရွားကာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ခပ္ခြာခြာေနထုိင္ခဲ့ၿပီး တရုတ္စတုိင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား “၀” ျပည္တြင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ UWSA ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးအေျမာ္အျမင္ ရွိရွိျဖင့္ အလွည့္ အေျပာင္းကာလ (Turning Point) တခုကုိ ကာလရွည္ၾကာ ေစာင့္ဆုိင္းကာ သူတုိ႔ လုိခ်င္ေသာ “၀” ျပည္နယ္ ရရွိေရးကုိ ေမွ်ာ္မွန္းထားခဲ့သည္။

“၀” ျပည္နယ္ ရရွိေရးအတြက္ “၀” ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဗဟုိအစုိးရအား ယေန႔အခ်ိန္ထိ စစ္ေရးနည္းျဖင့္ မည္သည့္အခါမွ် ၿခိမ္းေျခာက္ ေတာင္းဆုိခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေခ်။ ထုိ႔အေျခအေနအား ေစာဒက တက္လုိသူမ်ားက UWSA အင္အားေကာင္း၍ ဗမာအစုိးရ မတုိက္ရဲျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲေကာင္း ဆြဲမည္။

မိမိအျမင္မွာေတာ့ တရုတ္ျပည္ေၾကာင့္သာ UWSA ႏွင့္ စစ္ေရး ထိပ္တုိက္ေတြ႔မႈ ကင္းလြတ္ျခင္း ရေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။ တရုတ္ျပည္အား ျမန္မာအစုိးရ ေၾကာက္ရျခင္း အေၾကာင္းတရားသည္လည္း စစ္အာဏာရွင္အုပ္စု၏ ထုတ္ကုန္ဟုသာ ဆုိခ်င္သည္။ တခါတရံ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံတကာ စစ္ေရး ေလ့လာသူမ်ား သုံးသပ္ခ်က္ မွားေလာက္ေအာင္ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္တတ္သည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ သီရိလကၤာမွာ တမီးလ္က်ား သူပုန္မ်ားအား သီရိလကၤာအစုိးရမွ မည္သည့္အခါမွ် တုိက္ခုိက္ေခ်မႈန္း၍ ရႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ဟု သုံးသပ္ၾကျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္တြင္ တရုတ္၏ အခန္းက႑ာကုိ နားလည္ သေဘာေပါက္ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္သည္ အစုိးရသည္ တရုတ္ႏွင့္ ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ေျခလွမ္းေကာင္းမ်ား လွမ္းလာသည္ကုိ ေတြ႔ေနရသည္။

အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ (၄) လခန္႔က UWSA က ဦးေဆာင္ၿပီး တစင္ေထာင္ရန္ ႀကံရြယ္ထားေသာ္ စင္ၿပိဳင္ မဟာမိတ္ ဇာတ္လမ္းသည္လည္း ေမွးမွိန္သြားခဲ့ရသည္။ အဆုိပါ ဂယက္သည္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ မဟာမိ္တ္ အဖြဲ႔အစည္း တခုျဖစ္သည့္ ညီညႊတ္ေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ား ဖယ္ဒရယ္ေကာင္စီ (UNFC) ကုိလည္း ရုိက္ခတ္မႈ ရွိခဲ့သည္။ ဆုိလုိသည္က အဖြဲ႔အစည္းတခု၏ သမုိင္းျဖစ္သန္းမႈ၊ ထူးျခားျဖစ္စဥ္မ်ား အေပၚတြင္ အေလးမျပဳဘဲ UWSA ကဲ့သုိ႔ ရခုိင္လက္နက္ကုိင္မ်ားအား တည္ေဆာက္လုိက္လွ်င္ ဆုိသည့္ လုိသလုိ ေကာက္ခ်က္အမွားမ်ား မဆြဲမိေစရန္ UWSA သမုိင္းေၾကာင္းထဲမွ အစအန အခ်ဳိ႕ကုိ ဆြဲထုတ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ယေန႔အခ်ိန္တြင္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အစည္း အားလုံး၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္သည္ ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာကုိ ႏုိင္ငံေရးအရ အေျဖရွာႏုိင္ေရး ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသားမ်ားပါ၊ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ဘက္ကပါ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္းအား စစ္ဇာတ္ မသြင္းရန္ အေရးႀကီးသည္။ တဘက္ႏွင့္ တဘက္ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ၍ ထိပ္တုိက္ တုိက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားလွ်င္ ေသဆုံးသူ စစ္သည္မ်ား၏ ပုံမ်ားကုိ ထုတ္ျပၿပီး စစ္ေရးဆန္ဆန္ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီမႈမ်ား မလုပ္မိရန္ အထူးလုိအပ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ မိမိတုိ႔ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သည့္ လူမႈ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ စစ္ေရးအားသန္သည္ဟု ဆုိရမည့္သူမ်ားက အားအားရွိရွိ သတင္းတု၊ ပုံအတုမ်ားျဖင့္ တုိင္းရင္းသား မဟာမိတ္မ်ား ပူးေပါင္း စစ္ဆင္ၾကေတာ့မည္၊ ထုိေနရာတြင္ တုိက္ပြဲျဖစ္၊ သည္ေနရာတြင္ တုိက္ပြဲျဖစ္ ပုံစံမ်ဳိးျဖင့္ ရခုိင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအား စစ္ဇာတ္သြင္းၿပီး စစ္၀ါဒ မႈိင္းတုိက္ေနသည္မ်ားကုိလည္း ေတြ႔ေနရသည္။

အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ ရခုိင္လူငယ္ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ အဆုိပါ သတင္းမ်ားအား ယုံမွတ္ကာ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ေ၀းသထက္ ေ၀းလာသည္။ ႏုိင္ငံေရးကုိ ေလ့လာရေကာင္းမွန္း မသိျဖစ္လာသည္။ သတင္းလိမ္၊ သတင္းအတုမ်ားတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ကာ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ႏုိင္စြမ္းလည္း ေလ်ာ့နည္းလာသည္။ ႏုိင္ငံေရးကုိ အဓိက ေဆာင္ရြက္ေနၾကသည့္ ျပည္တြင္း ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ားအား သူတုိ႔၏ အက်ဳိးအပဲ့ အေတြးအေခၚမ်ားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး တုိက္ခုိက္လာၾကသည္။

ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားသည္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားထက္ အရည္အခ်င္း မရွိသလုိ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရး သမားမ်ားက ပုံေဖာ္လာၾကသည္။ ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ ရခုိင္ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားတြင္ အရည္အခ်င္းရွိရွိ လူငယ္ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ဆိတ္သုဥ္းလာခဲ့ရသည္။

ရခုိင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ႏုိင္ငံေရး၏ ပင္ကုိယ္ အနစ္သာရ ကင္းမဲ့လာခဲ့သည္။ ၀ါဒမႈိင္းတုိက္သမားမ်ား၏ လုပ္ရပ္မ်ားက ရခုိင္ျပည္အား ယေန႔၊ နက္ဖန္ တက္သိမ္းပုိက္ၿပီး ရခုိင္သမၼတႏိုင္ငံ ထူေထာင္မည့္ ပုံစံ ျဖစ္လာသည္။ အဆုိပါလုပ္ရပ္မ်ား ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ား၏ မိမိကံၾကမၼာ မိမိဖန္တီးခြင့္ရေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသား တန္းတူေရး ႀကိဳးပမ္းမႈအား လမ္းလႊဲေစျခင္း ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထုအား အေတြးအေခၚမွား၊ အယူအဆမွား၊ စိတ္ကူးယဥ္ခုိင္းေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ရခုိင့္ေတာ္လွန္ေရးအား ကုိယ့္ က်ဳိးစီးပြားအတြက္ ပုံေဖာ္ေနျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ၀မ္းနည္း စရာေကာင္းသည့္ အခ်က္တခုမွာ အသိအျမင္ ဗဟုသုတ နည္းပါးသူမ်ားသည္ မဟုတ္မမွန္ သတင္းမ်ား ျဖန္႔ေနၾကသူမ်ား၏ အသုံးခ်ခံ ျဖစ္ေနရသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေခတ္ ေရွ႕ေျပးသည့္ ပညာတတ္၊ ႏုိင္ငံေရး ေလ့လာထားသူမ်ားက ၀ုိင္း၀န္းတုိက္ဖ်က္ရန္ အထူးအေရးႀကီးသည္။ ရခုိင့္ႏုိင္ငံေရး အားေကာင္းလာရန္လည္း ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။

နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တင္ျပလုိသည္က မိမိရင္ထဲတြင္ ယေန႔တုိင္ စြဲၿမဲစြာ က်န္ေနခဲ့သည့္ ကုိယ္ေတြ႕အျဖစ္ပ်က္တခု အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ အျဖစ္အပ်က္ဆုိသည့္ထက္ ေျပာစကားမ်ား ဆုိလွ်င္ ပုိမွန္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ (၁၆) ႏွစ္၊ (၂၀၀၀) ခုႏွစ္၀န္းက်င္က ရန္ကုန္၊ အေမရိကန္ စင္တာအား မိမိႏွင့္အတူ ညီအစ္ကုိလုိ ခင္ရသည့္ အစ္ကုိႏွစ္ဦး စာအုပ္ငွားရန္ သြားေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ စာၾကည့္တုိက္ စာအုပ္စင္မွ ဂႏၵီေရးသားသည့္ Non-violent resistance စာအုပ္အား ဆြဲယူလုိက္သည့္အခါ မိမိႏွင့္ အတူပါလာသည္ အစ္ကုိတဦးက “ဂႏၵီက အေျခာက္ႀကီးလုိပဲ။ သတၱိမရွိလုိ႔ အၾကမ္းမဖက္နည္းႏွင့္ လုပ္ခဲ့တာ” ဟု ေျပာရာ က်န္အစ္ကုိတဦးက “မင္းတုိ႔၊ ငါတုိ႔ထက္ သတၱိရွိလုိ႔ လက္နက္ကုိင္ထားတဲ့ အေကာင္ေတြကုိ လက္နက္မပါ၊ အၾကမ္းမဖက္နည္း သုံးၿပီး ေတာ္လွန္ခဲ့တာကြာ။ လက္နက္ကုိင္ထားတယ္ ဆုိတာ ေၾကာက္လုိ႔ကုိ ကုိင္ထားတာ” ဟု ေျပာလုိက္သည့္ စကား ျဖစ္သည္။ ထုိစကားသည္ မိမိရင္ထဲတြင္ ယေန႔အခ်ိန္ထိ စုိးမုိးထားဆဲ ျဖစ္သည္။ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ဂႏၵီအား အေျခာက္ႀကီးဟု ေျပာခဲ့ေသာ အစ္ကုိသည္ ႏုိင္ငံေရး သမားေယာင္ေယာင္၊ စီးပြားေရး သမားေယာင္ေယာင္ ျဖစ္ေနၿပီး၊ ဂႏၵီ၏ သတၱိအား တန္ဖုိးထား ေလးစားခဲ့သည့္ အစ္ကုိမွာ ရခုိင္လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အစည္းတခုတြင္ စစ္ေရး ရာထူးတခုျဖင့္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိေနသည္။ ထုိႏွစ္ဦး၏ စကားႏွင့္ လုပ္ရပ္သည္ လားရာ မတူေခ်။ စစ္ေရး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အစ္ကုိအား လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္က အဆုိပါျဖစ္အား ျပန္ေျပာင္းေျပာခဲ့ရာ ဂႏၵီအေပၚထားသည့္ သူ၏ အျမင္သည္ မေျပာင္းလဲဘဲ ဆက္လက္ တည္ရွိေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၍ အံၾသမိသည္။ သူက စစ္ေရး အားသာခ်က္အား ႏုိင္ငံေရးအတြက္သာ သုံးရုံသာ သုံးလုိသူသာ ျဖစ္သည္။

တရုတ္ေခါင္းေဆာင္ ေမာ္စီတုန္း ေျပာသလုိ “ႏုိင္ငံေရးသည္ ေသြးမထြက္ေသာ စစ္ပြဲျဖစ္ၿပီး၊ စစ္ပြဲသည္ ေသြးထြက္သည့္ ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္သည္” ဆုိသည့္ လမ္း (၂) သြယ္တြင္ မိမိအေနျဖင့္ “ႏုိင္ငံေရးသည္ ေသြးမထြက္ေသာ စစ္ပြဲ” အယူအဆအား ပုိမုိႏွစ္သက္မိပါေၾကာင္း။

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 RiA | Designed With By Blogger Templates | Distributed By Gooyaabi Templates
Scroll To Top