စာေရးသူ - ေဇာင္း
စာေရးဆရာ E.B White ၏ နယူးေယာက္ ကုိ စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္ႏွင့္ ဆရာ
ျမဇင္တုိ႔က ဘာသာျပန္ခဲ့ဖူးသည္။ သူက နယူးေယာက္ၿမဳိ႕ ၃ ၿမဳိ႕ရွိေၾကာင္း
ဖြဲ႔ႏြဲ႔သည္။
(၁) နယူးေယာက္တြင္ ေမြးဖြားလာေသာ ေယာက်ၤား၊ မိန္းမတုိ႔က ဘာမွ ဆင္ျခင္ျခင္း မရွိဘဲ လက္ခံထားလုိက္ၾကေသာ နယူးေယာက္။
(၂) ေန႔တြင္ ၀ါးမ်ဳိ၍ ညတြင္ ေထြးထုတ္ေသာ က်ဳိင္းေကာင္မ်ားႏွယ္ ေန႔ခ်င္းျပန္ ေရာက္လာကာ ေန႔တြင္ လုပ္၊ ညတြင္ ျပန္သူတုိ႔၏ နယူးေယာက္။
(၃) တစ္ခုခုကုိ ရွာေဖြရန္ ေရာက္လာၾကသူတုိ႔၏ နယူးေယာက္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ထပ္မံ၍ သူက - နယူးေယာက္တြင္ ေမြးဖြားေသာ က်ားႏွင့္ မ ေပါင္းဖက္ကာ
နယူးေယာက္တြင္ ဆက္ေနျခင္းျဖင့္ နယူးေယာက္ ဘာမွ မျဖစ္။ နယူးေယာက္ကုိ
ေရာက္လာၿပီး ၀ယ္တာ၀ယ္၊ ေရာင္းတာေရာင္း၊ ေနာက္ ကုိယ့္ၿမဳိ႕ကုိယ့္ရပ္
ျပန္သူမ်ားေၾကာင့္လည္း နယူးေယာက္ ဘာမွ မျဖစ္။ တတိယတစ္ခုေၾကာင့္သာလွ်င္
နယူးေယာက္ၿမဳိ႕ ရွင္သန္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု နယူးေယာက္ၿမဳိ႕၏
ရွင္သန္ရျခင္းကုိ ညႊန္းဆုိခဲ့သည္။
ယေန႔ ရခုိင္ျပည္နယ္ ရွင္သန္ေနသလား။ ဘာမွ မေျပာင္းလဲသလား။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
သူရဲေကာင္းမ်ားႏွင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္
ေမာ္စီတုန္း၊ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္၊ မာရွယ္တီတုိး၊ ခ်ီေဂြဗားရား၊ လီနင္၊
နပုိလီယံ၊ ဟုိခ်ီမင္း၊ ခ်န္ေကခ်ိတ္မွအစ ခုိင္မုိးလင္း၊ ခုိင္ရာဇာ တုိ႔ကုိ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကဳိက္ဖူးခဲ့ၾကသည္။ ရာဇ၀င္ ဒ႑ာရီထဲက တာဇံ၊ ဟာက်ဴလီ၊
စပါတာကပ္တုိ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကဳိက္ဖူးခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔အတူ ယခု လီကြမ္ယု၊
ေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဇူကာဘတ္၊ ဗုိလ္ခ်ဴပ္ျမ၊ ထြန္းျမတ္ႏုိင္၊ မင္းဇံေ၀ ၊
ဦးလွေစာ၊ ဦးေအးေမာင္ တုိ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကဳိက္ခဲ့ၾကသည္။ သူတုိ႔သည္
သူရဲေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟူေသာ အသိျဖင့္ ႀကဳိက္ခဲ့ၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ရွိႏွင့္ၿပီးေသာ သူရဲေကာင္းမ်ား၏ လမ္းစဥ္အတုိင္း
ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းေနခဲ့ၾကသည္။
လမ္းတစ္၀က္တြင္ ဘာျဖစ္လာမည္လဲ မည္သူမွ် မသိၾက။ သူရဲေကာင္းကယ္တင္လာေပမည္
ဟူေသာ အသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကသည္။
သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ သူရဲေကာင္း အဆိပ္သင့္ခဲ့ၾကရသည္။
မည္သူ မွားသည္၊ မည္သူမွန္သည္ဟူေသာ ႐ႈေထာင့္မွ ႐ႈျခင္းမဟုတ္ပါ။
ေကာင္းျခင္းျဖစ္ေစ၊ ဆုိးျခင္းျဖစ္ေစ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ျဖစ္လာမည္သာ
ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ လမ္းတစ္၀က္တြင္ ေရာက္ရွိေနခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
ေကာင္းေသာအရာတုိ႔ ေစာစီးစြာ ျဖစ္လာလွ်င္ ယဥ္ေက်းမႈေကာင္းကုိ ေစာစီးစြာ
က်င့္သုံးႏုိင္မည္ျဖစ္၍ ၀မ္းသာစြာ ႀကဳိဆုိရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု
ဆန္႔က်င္ဘက္တုိ႔ ေစာစီးစြာ ေပၚလာျခင္းကား ယဥ္ေက်းမႈေကာင္းတုိ႔ကုိ
စြန္႔လႊတ္ရာ က်ေပေတာ့မည္။
ေကာင္းသူကယ္၊ မေကာင္းသူပယ္ ဟူေသာ
အေရွ႕တုိင္းက်မ္းထူထူႀကီးမ်ား၏ သူရဲေကာင္းကုိ ဖြင့္ဆုိမႈက ယေန႔
ရခုိင္ျပည္နယ္ ရွင္သန္ေနသလား၊ ကုိးမားျဖစ္ေနသလား ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ခ်မွတ္ရန္
တစ္ခုတည္းေသာ အေျဖျဖစ္သည္။
ေကာင္းသူ၊ မေကာင္းသူ ကုိ
ခြဲျခားအေျဖရွာရန္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မတတ္စြမ္းခဲ့ခ်ိန္မ်ားတြင္ သူရဲေကာင္း
ပလႅင္ေပၚမွ မင္းမဲ့စ႐ုိက္ဆန္ေသာ စီရင္ထုံးမ်ားကုိ ျပဌာန္းေပးခဲ့ၾကသည္။
ကုိယ့္ႏုိင္ငံ၊ ကုိယ့္လူမ်ဳိးကုိ ခ်စ္သည္ဟု လူတုိင္း ေျပာႏုိင္ၾကသည္။
အေျခအေနေပးမႈအရ အေရြ႕တစ္ခုရရန္ လူတုိင္း သူ႔ေထာင့္၊ သူ႔ေနရာက
ႀကဳိးစားေနၾကပါသည္။ ႐ုိးသားေသာ ႀကဳိးစားမႈ၊ မွန္ကန္ေသာ ခ်စ္ခင္မႈျဖစ္ဖုိ႔သာ
ေကာင္းပါသည္။ အေျခအေနေကာင္း ရရွိၿပီးၾကသူမ်ားက မိမိတုိ႔၏ အားကုိ
မွန္ကန္စြာ အသုံးခ်ႏုိင္ၾကရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ မွားယြင္းစြာ အသုံးခ်သူ
မ်ားျပားပါက ရခုိင္လူမ်ဳိး၊ ရခုိင္ျပည္နယ္သာ နစ္နာမည္ ျဖစ္သည္။
ယခုအခါ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး တစ္ပါတီစနစ္ေအာက္က်ေရာက္ၿပီး ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွ ႏွစ္
၆၀ နီးပါးကုိ ျဖတ္သန္းကာ ဒုတိယအႀကိမ္ ေရြးေကာက္ပြဲလြန္ကာလကုိ
ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ မဲေပးသူ၊ မဲမေပးသူမ်ား အားၿပဳိင္မႈျဖင့္ ႏုိ၀င္ဘာ ၈
တစ္ေန႔ကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ေရြးခ်ယ္ခံ ကုိယ္စားလွယ္ အမည္စာရင္းမ်ားလည္း
အတည္ျပဳ ထြက္ေပၚလာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈသစ္၊ ၀န္းက်င္သစ္ကုိ
ကူးေျပာင္းရာတြင္ သတိထားရေသာ ကာလတစ္ခုျဖစ္သည္။ ျပဳျပင္သင့္သည္မ်ားကုိ
ျပဳျပင္၍ ေခတ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေသာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကုိ ျပင္ဆင္၊ ျပဳစုကာ
အစုိးရအဖြဲ႔ကို ေကာင္းမြန္စြာ ထိန္းသိမ္းတည့္မတ္ရန္
အႏုိင္ရကုိယ္စားလွယ္မ်ားေရာ၊ ရႈံးနိမ့္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားတြင္ပါ
တာ၀န္ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီ၏
အကြဲအၿပဲဇာတ္လမ္းက ေရဒီယုိ၊ ႐ုပ္သံ၊ သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္
ေနရာယူလာခဲ့သည္။ တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာအရာသည္
မ်ားစြာ ေစာ၍ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ဒီမုိကေရစီတြင္ ကြဲျပားျခားနားႏုိင္ခြင့္
ရွိသည္ဆုိရာ၌ အယူအဆ သေဘာတရားေရးရာႏွင့္ လုပ္နည္းကုိင္နည္းတုိ႔တြင္သာ
ျဖစ္သည္။ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ ဤမွ် မေစာသင့္ပါ။ ေရြးေကာက္ခံ အေရအတြက္
အင္အားနည္းရသည္ၾကားထဲ ရွိစုမဲ့ ထပ္မံကြဲၾကရမည္ဆုိလွ်င္ အနာဂတ္အတြက္
ေကာင္းသည့္ အလားအလာ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။
အရာရာကုိ လက္ေတြ႔မက်ေသာ
သီအုိရီအယူအဆမ်ားျဖင့္သာ ခရီးဆက္ခဲ့ေသာ
ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ားတုိးတက္ေရးပါတီမွသည္ ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီ၏
သူရဲေကာင္း၀ါဒ စနစ္သည္ ေအာက္ေျခလူတန္းစားကုိ အမွန္စင္စစ္
ကုိယ္စားမျပဳႏုိင္ခဲ့ပါ။ အမ်ားျပည္သူတုိ႔၏ ဆႏၵသေဘာထားကုိ
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးရမည့္အစား တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ဆႏၵကုိသာ ျဖည့္ဆည္းရန္
ႀကဳိးစားၾကရင္း ရခုိင့္ပုံရိပ္သည္ ႏုိင္ငံတကာတြင္ ပုံရိပ္ေကာင္းတစ္ခုအျဖစ္
ပီျပင္မလာခဲ့ပါ။
ယေန႔ ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီ၏ အႏုိင္ရ
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ အမ်ားစုသည္ ျပည္သူလူထုတရပ္လုံးကုိ
ကုိယ္စားျပဳရမည့္အစား တစ္ဦးတစ္ေယာက္ သူရဲေကာင္း၀ါဒီအခ်ဳိ႕၏
စိတ္ဆႏၵေက်နပ္မႈေပၚလုိက္၍သာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေရးအသိပညာမၾကြယ္၀ေသာ၊ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ထုံးလုပ္နည္းကုိ
ကၽြမ္း၀င္မႈမရွိေသာ၊ ရာထူးတည္ၿမဲေရးကုိ ဦးစားေပးေသာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္
ၿပဳိင္ဆုိင္မႈကင္းမဲ့ေသာ ၀န္းက်င္တြင္ လူေတာ္တုိ႔ ေနာက္တန္းေရာက္ခဲ့ရေသာ
၀န္းက်င္မွ မည္သုိ႔ေသာ ရလဒ္ေကာင္းတုိ႔ကုိ ထုတ္ေပးႏုိင္ပါမည္လား။
သမုိင္းတြင္ ပုဂံမင္း၊ သီေပါမင္းတုိ႔ကဲ့သုိ႔ေသာ စြမ္းရည္ တစုံတရာ
အားနည္းေသာ မင္းမ်ားကုိ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားက ေလးစားခဲ့ၾကမည္ မဟုတ္။
ေလးစားျခင္းႏွင့္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကုိ ကြဲျပားစြာ သိျမင္ႏုိင္ရန္ လုိသည္။
အလုံးစုံ အာဏာပုိင္ ပုိင္ဆုိင္ထားၾကသည္မုိ႔ ေၾကာက္ရြံ႕႐ုိေသႏုိင္ေသာ္လည္း
ေလးစားမႈကုိကား ေပးၾကမည္ မဟုတ္ေခ်။ ယင္းသုိ႔ပင္ စာေရးဆရာ E.B White ၏
နယူးေယာက္ ကုိ ျပန္လည္ တမ္းတမိသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္၏
ဦးေဆာင္ပါတီျဖစ္သည့္ ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီကုိ ရခုိင္သားတည္းဟူ၍
ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီဟု အသိအမွတ္ျပဳ႐ုံျဖင့္ ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီသည္
ရခုိင့္ကံၾကမၼာ မေျပာင္းလဲႏုိင္။ ပါတီထဲ၀င္လုိက္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္
အျဖစ္ အေရြးခံလိုက္ အႏုိင္ရေသာအခါ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားရွာလိုက္ျဖင့္
ရခုိင္ျပည္သူလူထု၏ ဆင္းရဲမြဲေတေနေသာ စီးပြားဥစၥာအသိပညာ ကုံလုံေအာင္
ျဖည့္မစြမ္းႏုိင္။ ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီကုိ စစ္မွန္ေသာ ဦးေဆာင္မႈ အာဏာကုိ
အပ္ႏွင္းလုိလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈကုိ ရွာေဖြမႈ ျပဳျခင္းသည္သာလွ်င္
ရခုိင္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ ၾကမၼာေကာင္းမ်ားကုိ ဖန္တီးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ရခုိင္ျပည္သူလူထုအေနႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္ (သုိ႔မဟုတ္) သူရဲေကာင္းမ်ားကုိ
ရွာေဖြေနျခင္းအစား ေခါင္းေဆာင္မႈကုိသာ ေျပာင္းလဲ ရွာေဖြမွသာလွ်င္ ထာ၀ရ
သူရဲေကာင္းမ်ား ႀကီးစုိးေရးမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီး သက္ဦးဆံပုိင္မွ လြန္ေသာ
ပေဒသရာဇ္ေခတ္၊ အာဏာရွင္ေခတ္မွသည္ ဒီမုိကေရစီေခတ္သုိ႔ ေရာက္ရွိႏုိင္မည္
ျဖစ္သည္။
===========
(စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ၿပီး RiA – Root Investigative Agency ၏ အာေဘာ္မဟုတ္ေၾကာင္း စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား သိေစအပ္သည္)
0 comments:
Post a Comment